شرح وظایف کلی معاونت برنامه ریزی
خلاصه وظایف :
برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر انجام فعالیتهای سازماندهی و طراحی ساختار، تدوین تشکیلات تفصیلی، انجام مطالعات و پیاده سازی طرحهای منابع انسانی، طراحی و استقرار سیستمهای سخت افزاری و نرم افزاری، مطالعه، طراحی، استقرار و توسعه سیستمهای اطلاعات مدیریتی برای سطوح مدیریت و انجام پشتیبانی لازم، انجام مطالعات و استقرار نظامهای بهبود بهرهوری، برنامهریزی عمومی آب، مدیریت منابع و مصارف، تهیه و تنظیم برنامه مالی ارزیابی های بودجه ای شرکت، بررسیهای اقتصادی به منظور ارتقاء شاخصهای بهر ه وری و تقویت بنیه اقتصادی شرکت، انجام مطالعات و براساس برنامه ها و سیاستهای ابلاغ شده از ستاد، شرکت مدیریت منابع آب ایران برحسب مورد.
شرح وظایف اصلی:
• هماهنگی و ارتباط با دفاتر ستاد ، معاونت امور آب و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامه های کلی، قوانین ومقررات، مصوبات و دستورالعملهای موضوعه در زمینه فعالیتهای حوزه برنامه ریزی و بهبود مدیریت.
• برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در استقرار و توسعه نرم افزارهای کاربردی واحدها و سیستمهای اطلاعات مدیریت به منظور پشتیبانی تصمیم گیری مدیریت عالی و مدیریت میانی، تهیه و تدوین گزارشات مدیریتی جهت ارائه به مراجع ذیصلاح درون سازمانی و برون سازمانی.
• برنامه ریزی، نظارت وهماهنگی در خرید خدمات از بخش غیر دولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در طرحهای مطالعاتی و اجرائی در زمینه طرحهای منابع انسانی ،تشکیلات و روشها، مطالعات اقتصادی طرحهای درحال بهره برداری، سیستمهای آمار وانفورماتیک، نرم افزار، سخت افزار، شبکه و پشتیبانی امور مربوطه، سیستم های مدیریت کیفیت و بهبود مدیریت وایفای نقش کارفرمائی در امور فوق.
• نظارت بر تدوین و بهروز نگه داشتن شرح وظایف و اختیارات، ساختار وتشکیلات تفصیلی و انجام تعدیل و اصلاحات ساختاری بر اساس سیاستها، برنامهها و دستورالعمل های موضوعه و اختیارات اساسنامه ای.
• هماهنگی و نظارت در تدوین واجرای طرحهای منابع انسانی در زمینه نیازسنجی، جذب و استخدام آموزش و بهسازی منابع انسانی، ارزشیابی عملکرد کارکنان درجهت بهبود شاخصهای نیروی انسانی.
• نظارت بر فعالیتهای تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها و تدوین فرایندهای گردش عملیات به منظور حذف فعالیتهای موازی و زائد ، سادهسازی و بهبود بهرهوری در انجام فعالیتها .
• برنامه ریزی دراستقرار و پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت به منظور بهبود بهرهوری درانجام فعالیتهای طرح و جاری.
• نظارت و پیگیری بر مبادله موافقتنامههای عمرانی و تخصیص بودجه و انجام هماهنگیهای لازم
• برنامه ریزی وهماهنگی و نظارت در طراحی واستقرار سیستمهای سخت افزاری ونرم افزاری، استقرار و توسعه شبکه اطلاع رسانی شرکت به منظور انجام اطلاع رسانی برون سازمانی و درون سازمانی و انجام پشتیبانی زمینه های فوق.
• نظارت بر تدوین برنامه های عملیاتی حوزه مربوطه در بخش های برنامه ریزی ، تشکیلات و منابع انسانی و بهبود مدیریت وتدوین اهداف وسیاستهای قابل دسترسی در بخشهای فوق .
• برنامه ریزی وهماهنگی ونظارت در تعیین میزان تقاضا و تخصیص آب در بخشهای صنعت، شرب وکشاورزی با توجه به محدودیتها و منابع موجود .
• برنامه ریزی وهماهنگی در تهیه وتنظیم، تخصیص و ارزیابی بودجه شرکت و تهیه و تنظیم گزارشات بودجه ای.
• برنامه ریزی و نظارت در تکمیل و بهنگام نمودن قیمت تمام شده، تعرفه ها و ارزش های اقتصادی و شاخص های ارزیابی در بخش آب .
• برنامه ریزی و نظارت برتعیین قیمت تمام شده آب در طرحهای عمرانی و انجام تحلیل ها و برآوردهای اقتصادی لازم با هماهنگی حوزه های مربوطه به منظور استفاده بهینه از سرمایه گذاری های انجام شده و تهیه گزارشات لازم.
• برنامه ریزی ونظارت بر برنامه عملیاتی واحدهای سازمانی و ارزیابی برنامهها در فعالیتهای طرح و جاری و ارزیابی پیشرفت برنامه ها با هماهنگی حوزه های سازمانی .
• برنامه ریزی و نظارت بر انجام مطالعات و بررسیهای منابع آب و خاک با استفاد ه از سیستمهای اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور به منظور پشتیبانی سطوح مختلف برنامه ریزی و مدیریت منابع آب و ایجاد و استقرار پایگاه داده ای جامع منابع آب در محیط .GIS
• انجام سایر وظایف محوله.
شرح وظایف دفتر برنامه ریزی آب و بودجه
خلاصه وظایف:
برنامه ریزی، هماهنگی و نظا رت بر انجام فعالیتهای منتهی به مدیریت منابع و مصارف و تخصیص بهینه آب، تهیه و تنظیم برنامه مالی و بودجه ای شرکت، ارزیابی و کنترل بودجه، بررسی پیشرفت برنامه های جاری و پروژه های عمرانی و تعیین اولویت های موجود در سرمایه گذاری،مبادله موافقتنامههای عمرانی و جاری بررسیهای اقتصادی طرحهای در دست اجرا و بهره برداری شده به منظور ارتقاء شاخصهای بهره وری و تقویت بنیه اقتصادی شرکت، استقرار سیستم اطلاعات جغرافیایی براساس برنامه ها و سیاستهای ابلاغ شده از ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران بر حسب مورد.
شرح وظایف اصلی:
• هماهنگی و ایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وزارت نیرو ، معاونت امور آب و آبفا و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات، برنامههای کلی، قوانین ومقررات، مصوبات و دستورالعملهای موضوعه در زمینه فعالیتهای دفتر برنامه ریزی آب .
• برنامه ریزی و نظارت در استقرار سیستم اطلاعاتی مورد نیاز برای ارزیابی منابع و مصارف آب در حوزه ها و محدوده های مطالعاتی،تخصیص بودجه و اعتبارات و سایر فعالیتهای دفتر.
• برنامه ریزی و انجام مطالعات و برآوردهای منابع و مصارف به منظور شناخت کمبودها و محدودیتها و ارائه راهکارها و پیشنهادات لازم.
• بررسی و نظارت بر تعیین میزان عرضه و تقاضای آب ، جمع آوری ، پردازش و استخراج اطلاعات لازم به منظور تصمیمگیری های سطوح مدیریت میانی و مدیریت عالی شرکت .
• بررسیهای لازم در خصوص مدیریت تقاضا و جمع آوری و پردازش داده های مربوط به پتانسیل های موجود به منظور برنامه ریزی و پاسخگوئی به نیاز بخشهای مختلف شرب ، صنعت و کشاورزی.
• برنامه ریزی و نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه عملیاتی، سرمایه ای و جاری شرکت و انجام ارزیابی عملکرد برنامه مالی شرکت در فعالیتهای طرح و جاری.
• نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه سالانه شرکت و انجام اقدامات لازم تا اخذ مصوبه مجمع عمومی درخصوص تصویب بودجه پیشنهادی و بودجه اصلاحی و اعلام نتایج به واحدها.
• تهیه و تدوین برنامه های مصوب عملیاتی با همکاری مدیران سطوح میانی و ارشد شرکت تحت کمیته برنامه ریزی آب و ابلا غ مصوبات به واحدهای ذیربط و انجام پیگیریهای لازم.
• برنامه ریزی و نظارت بر تامین منابع مالی و اعمال مدیریت موثر در تخصیص بودجه و ارائه رهنمودهای لازم در روند تخصیص به طرحها و برنامه های جاری.
• برنامه ریزی و نظارت بر اعمال سیاستها و برنامه های بخش آب همگام با برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و براساس برنامه ها و سیاستهای ابلاغ شده از ستاد وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران برحسب مورد.
• برنامه ریزی و نظارت بر مطالعات اقتصادی طرحها ی منابع آب و بازده اقتصادی طرحها و برنامه های مصوب به منظور افزایش بهره وری و بهبود وضعیت اقتصادی شرکت و تعیین اولویتهای سرمایهگذاری.
• برنامهریزی، هماهنگی ونظارت در تکمیل و بهنگام نمودن قیمت تمام شده آب، تعرفه ها و ارزش اقتصادی آب و شاخصهای اقتصادی کلیه طرحهای مطالعاتی و سنجش و ارزیابی آنها در یک سیستم یکپارچه و نظامدار اولویت بندی شده.
• برنامه ریزی و هماهنگی انجام فعالیتهای مطالعاتی در پروژه های تامین آب ، نیازهای مختلف کشاورزی و صنعتی و شهری در قالب اولویتهای برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی.
• برنامه ریزی و هماهنگی لازم در انجام مطالعات و بررسیهای منابع آب و خاک با استفاده از سیستمهای اطلاعات جغرافیایی و سنجش از دور به منظور پشتیبانی سطوح مختلف برنامه ریزی و مدیریت منابع آب.
• شرکت در جلسات کمیته برنامه ریزی شرکت و اظهار نظر در مورد برنامه های مطروحه و همکاری با واحدهای شرکت و راهنمائی آنها در تنظیم برنامه های مورد نظر.
• شرکت در کمیته ها و گروههای کاری موقت و دائم و ارائه گزارشات مرتبط و مورد نیاز در زمینه فعالیتهای واحد.
• بررسی عملکرد برنامه ها و طرحهای اجرا شده و مقایسه اهداف کمی و کیفی پیش بینی شده، ارزشیابی عملیات فعالیتهای عمرانی و جاری و تهیه کارنامه فعالیتهای شرکت.
• برنامه ریزی و نظارت در تهیه و تدوین فرایندهای گردش عملیات و روشهای اجرایی و نظارت بر حسن اجرای آن
• بررسی و شناسایی روشهای تأمین و تجهیز منابع مالی.
• انجام سایروظایف محوله.
شرح وظایف دفتر بهبود مدیریت و منابع انسانی
خلاصه وظایف:
برنامه ریزی ، هماهنگی و نظارت بر انجام فعالیتهای منتهی به سازماندهی و طراحی ساختار و تشکیلات شرکت ، تهیه و تدوین نظامنامه ها و مجموعه های شرح وظایف و اختیارات و تشکیلات کلان و تفصیلی ، اجرای طرحهای آموزش و بهسازی منابع انسانی ، ارتقاء شاخصهای نیروی انسانی، ارزشیابی عملکرد کارکنان، نظارت بر جذب و استخدام نیروی انسانی بر اساس آئیننامهها و دستورالعمهای مربوطه .
شرح وظایف اصلی :
• هماهنگی وایجاد ارتباط با دفاتر ذیربط ستاد وز ارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران و دریافت اطلاعات ، برنامه های کلی ، قوانین و مقررات ، مصوبات و دستورالعملهای موضوعه درزمینه فعالیتهای دفتر .
• برنامه ریزی و نظارت در تهیه وتدوین د ستورالعملها و روشهای اجرائی درچا رچوب قوانین و مقررات وآئیننامههای موضوعه و سیاستهای شرکت در زمینه منابع انسانی جهت ارائه ، طرح و تصویب هیئت مدیره و نظارت بر حسن اجرای مصوبات .
• همکاری با ستاد در زمینه تهیه و تدوین نظامنامه ها و دستورالعملها و اصلاح و بازنگری مبانی مربوطه در زمینه طرحهای منابع انسانی.
• برنامه ریزی و نظارت در خرید خدمات از بخش غیر دولتی و استفاده از خدمات مشاورین ذیصلاح در طرحهای منابع انسانی، تشکیلات، آموزش و بهسازی، تجزیه و تحلیل وطراحی مشاغل و ایفای نقش کارفرمائی در امور فوق .
• برنامه ریزی و نظارت بر تهیه و تدوین نیازهای آموزشی، تهیه و تدوین تقویمهای آموزشی، ا رزیابی دوره های آموزشی به منظور تحقق اثر بخشی برنامهها و دستیابی به استانداردهای مورد نظر .
• برنامه ریزی و نظارت بر اجرای برنامه های آموزشی کارکنان در مراکز آموزشی .
• برنامهریزی در زمینه تعیین ظرفیت های پذیرش کارآموزان دانشجو در محدوده فعالیتهای شرکت و هماهنگی با شرکت مدیریت منابع آب ایران.
• برنامه ریزی جهت برگزاری همایش ها و کارگاه های آموزشی برای پرسنل در شرکت .
• برنامه ریزی ونظارت و هماهنگی لازم با حوزه های سازمانی درتعدیل و اصلاحات ساختاری براساس سیاستها ،
• برنامه ها و دستورالعملهای موضوعه و اختیارات اساسنامهای و تهیه گزارشات تشکیلاتی.
• برنامهریزی و نظارت و هماهنگی لازم با حوزه های سازمانی در تدوین و به روز نگهداشتن ساختار و تشکیلات تفصیلی.
• برنامهریزی و نظارت درتهیه وتدوین و به روز نگهداشتن شرح وظایف و اختیارات کارکنان .
• انتخاب الگوی مناسب خود ارزیابی و اجرای آن در شرکت .
• هدایت و راهبری فعالیت های تحقیقاتی به منظور دستیابی به بهرهوری فعالیتها و اصلاح روشهای مورد عمل.
• هماهنگی و مدیریت تهیه و تدوین نظامات مرتبط با بهره وری و ترویج و اشاعه فرهنگ مدیریت مشارکتی.
• جمع آوری، تهیه و تدوین فرایندهای گردش عملیات در وضعیت موجود و شناخت و تجزیه و تحلیل فعالیت ها و روش ها به منظور حذف رو شها و مراحل زاید و دوباره کار یها؛ با همکاری واحدها و گروه های ذیربط .
• نظارت بر انجام تحقیقات و مطالعات در زمینه بهبود شرایط فیزیکی و محیطی نیروی انسانی و نظارت بر تهیه و تدوین دستورالعملها و آئیننامههای بهبود شرایط محیط کاری؛ که توسط واحد های ذیربط انجام می شود .
• بررسی لازم در زمینه تجزیه و تحلیل و اصلاح فرم ها با همکاری واحد های پیشنهاد دهنده و نظارت بر مطالعات و تحقیقات اصلاح جا و مکان به منظور دستیابی به حداکثر بهره وری .
• هدایت و راهبری کمیته ها و گروه های کاری مرتبط با فعالیتهای انفورماتیک، تحول اداری، بهرهوری، نظام مدیریت کیفی، نظام
• پیشنهادات ها و نظارت بر اجرای مصوبات مربوطه.
• انجام سایر وظایف محوله.
شرح وظایف گروه آمار و اطلاعات انفورماتیک
خلاصه وظایف:
برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی جهت استقرار سیستم اطلاعات مدیریت.
شرح وظایف اصلی:
برای استفاده مشاورین، معاونین و مدیران امور و دفاتر شرکت. MIS - برنامهریزی و نظارت بر استقرار سیستم اطلاعات مدیریت
• ایجاد و استقرار پایگاه داده ای جامع منابع آب در محیط.GIS
• برنامهریزی و هماهنگی لازم به منظور طراحی و اجرای نرمافزارهای کاربردی برحسب نیاز واحدها.
• نظارت بر ارائه خدمات نرم افزاری و سخت افزاری واحدهای سازمانی.
• نظارت بر ایجاد، راه اندازی و در اختیار گذاردن شبکه های رایانه ای مورد نیاز معاونت های مختلف شرکت.
• تهیه و تدوین دستورالعملهای اجرائی بکارگیری و استفاده صحیح از برنامههای کاربردی، سخت افزارها و بانکهای اطلاعاتی.
• انجام سایر وظایف محوله.