خلاصه وظایف:
برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر اجرای فعالیت های مالی و پشتیبانی شامل : عملیات مالی جاری و طرحهای عمرانی و تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی ، وصول در آمد ها و هزینه های شرکت ، امور اداری و مالی شرکت در واحدهای تابعه ، اجرای طرحهای طبقهبندی مشاغل و نظام پرداخت، عملیات کارگزینی و امور نگهداری منابع انسانی ازطریق پوششها و طرحهای بیمهای ، امور رفاهی ، امور خدماتی ، امور ورزش ، اجرای عملیات خرید و فروش کالا ها و خدمات مورد نیاز ،سیستم انبار و اموال ، سیستم مکاتبات اداری و نگهداری اسناد و مدارک و پرونده ها بر اساس قوانین و مقررات ، آئین نامهها ،
بخشنامه ها و سایر مصوبات ابلاغ شده، ابلاغ دستورالعملها و بخشنامه های اداری .
شرح وظایف اصلی:
• برنامهریزی ، نظارت و هماهنگی فعالیت های مالی شرکت در کلیه زمینه های تنظیم اسناد ، رسیدگی و تشخیص حساب ، پرداخت هزینه های جاری و عمرانی ، نگهداری حسابها ، تهیه و تنظیم صورتها و گزارشات مالی در چارچوب قوانین ومقررات و اتخاذ تصمیم مناسب در جهت تامین منابع مالی مورد نیاز .
• نظارت بر حسن اجرای امور اداری و مالی در واحدهای تابعه شرکت از طریق واحدهای ذیربط ستادی .
• نظارت بر وصول درآمدها و هزینه ها و اعمال تمهیدات لازم به منظور رفع مغایرتها و تهیه گزارشات مدیریتی در خصوص در آمدها و هزینه ها با هماهنگی معاونت مربوطه .
• برنامهریزی ، نظارت و هماهنگی تهیه و تنظیم دستور العملهای لازم در زمینه های امور اداری و مالی و پیشنهاد آنها جهت تایید و تصویب و ابلاغ به واحدها و پیگیری انجام امور .
• برنامهریزی و نظارت بر حسن اجرای عملیات کارگزینی شامل : امور انتصاب، ترفیع ، انتقال ، جابجائی ، بازخرید سنوات خدمت، استعفا ، ماموریتها و مرخصی ها ، صدور احکام و ابلاغ های مربوطه و سایر امور مربوطه .
• برنامه ریزی ، نظارت و انجام هماهنگی های لازم در اجرای برنامه ها و طرحهای حقوق و مزایا ، بازنشستگی ، رفاه و سایر مسایل مربوط به نگهداری نیروی انسانی از قبیل پوششهای بیمه ای ، تسهیلات مالی و غیر مالی ، امور درمان ، خدمات عمومی ، رفاهی و ایمنی پرسنل بر اساس قوانین و مقررات مورد عمل .
• نظارت بر امور ورزش همکاران و انجام هماهنگی و تامین امکانات اولیه بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه.
• برنامهریزی و نظارت بر انجام امور اداری و خدمات در جهت ارائه سرویس بهتر از طریق واحدهای تحت سرپرستی و کنترل پیشرفت کارها و عملیات و انجام راهنمای و هماهنگی واحدها در جهت انجام وظایف محوله در چار چوب قوانین و مقررات و دستور العملها .
• نظارت بر عملکرد سیستم مکاتبات اداری و ثبت و صدور نامهها و حفاظت از سیستم بایگانی اسناد ومدارک در پرونده های پرسنلی و اداری و سیستم مکانیزه ونظا رت بر امحاء اسناد و مدارک منسوخ بر اساس ضوابط و دستورالعملهای مورد عمل.
• برنامه ریزی و نظارت بر عملکرد و نحوه نگهداری ساختمانها ،دستگاهها ، ماشین آلات ، تاسیسات ، ابنیه و فضای سبز تنظیف، نامه رسانی و سایر خدمات مورد نیاز شرکت.
• برنامه ریزی و نظارت بر مبادله قراردادهای بازرگانی ، عملیات تعمیر و نگهداری و امور خدماتی .
• برنامه ریزی و نظارت بر مدیریت انبارها و اموال.
• برنامه ریزی و نظارت لازم در جهت تامین نیازمندیهای شرکت به قطعات و ماشین آلات، دستگاهها و لوازم و تجهیزات اداری .
• نظارت بر عملیات مناقصه و مزایده و استعلام مربوط به خرید و فروش اقلام و نیازهای تدارکاتی و سیستم انبارداری و نگهداری اموال.
• برنامه ریزی و هماهنگی با واحدهای ذیربط در زمینه مسائل اداری و مالی شرکت و تهیه و تدوین گزارشات مالی و گزارشات تحلیلی از عملکرد حوزه ذیربط.
• انجام هماهنگی با سایر حوزه های شرکت در زمینه بررسی اقتصادی و تحلیل هزینه و منفعت روشها و ارائه همکاریهای لازم از طریق واحدهای مربوطه برای تدوین روشهایی که منجر به سوددهی شرکت میشود.
• انجام هماهنگی با سایر حوزه های شرکت در زمینه تدوین بودجه سالانه و همکاری برای تهیه موافقت نامه های شرکت با مجریان طرحها به منظور کنترل و هماهنگی مسائل اداری و مالی.
• انجام سایر وظایف محوله.
شرح وظایف امور مالی و ذیحسابی
الف)خلاصه وظایف:
انجام وظایف ذیحسابی شرکت بر اساس قانون محاسبات عمومی و ضوابط وزارت امور اقتصادی و دارائی، مطابقت پرداخ تهای مالی با کلیه بخشنامه ها و قوانین و مقررات مالی مورد عمل و تهیه صورت های مالی و مدیریت نقدینگی
ب) شرح وظایف اصلی:
• انجام وظایف ذیحسابی بر اساس قوانین و مقررات و ضوابط وزارت امور اقتصادی و دارائی.
• اعمال نظارت بر حسن انجام امور مربوط به عملیات حسابداری جاری شرکت ، رعایت اصول پذیرفته شده مالی و تهیه و تدوین آئیننامه و دستورالعمل های گردش کار.
• اعمال نظارت و هماهنگی لازم در انجام فعالی تهای مالی واحدهای تابعه شرکت و واحدهای داخلی.
• همکاری و هماهنگی در تهیه و تنظیم بودجه سالانه، تأمین و درخواست وجه از خزانه و تهیه گزارشات عملکرد بودجه.
• نظارت بر تهیه و تنظیم صورت ها و گزارشات مالی(مربوط به عملیات انتفاعی)جهت ارائه به هیئت مدیره و دفتر مجامع عمومی شرکت.
• نظارت بر رفع واخواهیهای صورتهای مالی و همکاری با حسابرسان داخل و خارج و ممیزین مالیاتی.
• تنظیم پاسخ گزارشات حسابرسی و بازرسی و ارائه اطلاعات مورد نیاز در جهت حل و فصل مسائل مالی.
• نظارت بر اخذ و نگهداری ضمانت نامهها، حسابهای انتظامی و انجام اقدامات قانونی و لازم در جهت ابطال و تمدید آنها.
• پیگیری وصول درآمدهای شرکت از معاونتها .
• بررسی و تأئید صورت های مالی، اسناد مالی، چکهای صادره، افتتاح حساب جاری همکاران، دستور پرداخت و حسابهای فی ما بین مشتریان در چارچوب قوانین و مقررات مالی.
• نظارت و کنترل خریدهای شرکت از نظر عدم مغایرت های قانونی.
• پیگیری و رفع مسائل مالی شرکت از طریق شرکت در جلسات و کمیسیون های مربوطه با وزارت نیرو، وزارت اموراقتصادی و دارائی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و تهیه گزارشات مورد نیاز.
• نظارت بر حسن انجام عملیات مکانیزاسیون امور مالی و انجام پیش بینیها و تمهیدات لازم.
• انجام سایر وظایف محوله.
شرح وظایف امور کارکنان و رفاه
الف) خلاصه وظایف:
برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی انجام امور پرسنلی شرکت از قبیل انتصاب، ترفیع، انتقال و جابجائی، بازخرید سنوات خدمت و بازنشستگی، استعفاء، مأموریت، مرخصی، قراردادهای پرسنلی، صدور احکام و گواهی ها و نظارت بر امور درمان و بیمه و بایگانی امور رفاهی پرسنل شاغل و بازنشسته.
ب) شرح وظایف اصلی:
• اجرای قوانین و مقررا ت استخدامی، قانون کار، قانون تأمین اجتماعی، نظام پرداخت صنعت آب و برق با هماهنگی واحدهای تحت سرپرستی.
• برنامه ریزی و نظارت بر انجام امور کارگزینی شرکت از قبیل انتصابات، ترفیعات، نقل و انتقالات، بازخریدی، بازنشستگی، استعفاء، مأموریتهای داخل و خارج، مرخصیها، انعقاد قرادادهای پرسنلی، صدور احکام کارگزینی و سایر احکام پرسنلی، گواهی اشتغال، سابقه کار و معرفی نامه برای پرسنل با رعایت قوانین و مقررات موضوعه .
• استخدام و جذب نیروی انسانی مورد نیاز طرح های عمرانی با رعایت آئیننامهها و مقررات مورد عمل.
• نظارت بر امور بایگانی پرسنلی و ایجاد سیستم مناسب در حفظ و نگهداری سوابق موجود .
• برنامه ریزی و هماهنگی امور رفاهی پرسنل و تشکیل کمیته و گروه های کاری مرتبط، تهیه و ارائه پیشنهادات و برنامههای رفاهی برای شاغلین، بازنشستگان و خانوادههای آنان و ارائه آن جهت طرح و تصویب در هیئت مدیره .
• برنامه ریزی و نظارت بر امر کنترل ورود و خروج کارکنان .
• نظارت بر استقرار مکانیزه اطلاعات نیروی انسانی و سعی در به روز نگهداشتن بانک اطلاعاتی .
• اجرای تشکیلات و سازماندهی پرسنل در پست های مصوب سازمانی با رعایت ضوابط و مقررات طبقه بندی مشاغل
• برنامه ریزی و هماهنگی امور اجرائی مربوط به پرداخت و تأمین مزایای کارکنان .
• انجام سایر وظایف محوله.
شرح وظایف امور تدارکات و خدمات پشتیبانی
الف) خلاصه وظایف:
برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و نظارت بر اجرای فعالیت های ما لی و پشتیبانی در کلیه زمینه های امور خدماتی اجرای عملیات خرید و فروش کالا ها و خدمات مورد نیاز ، سیستم انبار و اموال بر اساس قوانین و مقررات ، آئین نامه ها ، بخشنامه ها و سایر مصوبات ابلاغ شده از سوی ستاد و مراجع ذیصلاح .
ب) شرح وظایف اصلی:
• برنامهریزی و نظارت بر انجام امور خدماتی در جهت ارائه سرویس بهتر از طریق واحدهای تحت سرپرستی و کنترل پیشرفت کارها و عملیات و انجام راهنمایی و هماهنگی واحدها در جهت انجام وظایف محوله در چار چوب قوانین و مقررات و دستور العملها .
• نظارت بر عملکرد سیستم مکاتبات ادارای و ثبت و صدور نامهها و حفاظت از سیستم بایگانی اسناد ومدارک در پرونده های پرسنلی و اداری و سیستم مکانیزه و نظا رت بر امحاء اسناد ومدارک منسوخ بر اساس ضوابط و دستورالعملهای مورد عمل.
• نظارت بر عملکرد و نحوه نگهداری ساختمانها ، دستگاهها، ماشین آلات، تاسیسات، ابنیه و فضای سبز و تنظیف و نامهرسانی و سایر خدمات مورد نیاز.
• نظارت لازم در جهت تامین قطعات و ماشین آلات، دستگاهها و لوازم و تجهیزات اداری.
• هماهنگی با واحدهای ستادی در زمینه مسائل اداری و مالی و تهیه و تدوین گزارشات مالی و گزارشات تحلیلی از عملکرد حوزه ذیربط.
• انجام سایر وظایف محوله.
دانلود : شرح وظایف کلی معاونت مالی و پشتیبانی